احتمالاً به خوبی با فروشگاه آنلاین دیجی کالا آشنا هستید. این شرکت که به واسطه فروش غیرحضوری شهرت دارد، اولین فروشگاه حضوری خود را افتتاح کرده است. در پلی پاد تی وی همراه ما باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.
یک فروشگاه حضوری برای یک کسب و کار غیرحضوری
شکی نیست که دیجی کالا، تأثیر شگرفی بر حوزه فروش و کسب و کارهای آنلاین دارد. از روز نخست شکلگیری، این مجموعه بزرگ، در کنار سایر شرکتهای مشابه، فرهنگ خرید ایرانیان را دگرگون کرده است. بنابراین، یک فروشگاه تماماً آنلاین که اتفاقاً موفق هم عمل میکند، چرا باید وارد حوزه فروشگاههای حضوری شود؟
به نقل از مسعود طباطبایی، مدیر عامل دیجی کالا، بسیاری از خریداران، هنوز هم خرید حضوری را ترجیح میدهند. دلیل اصلی این موضوع به تمایل مردم برای لمس، ارزیابی و مشاهده محصول از نزدیک برمیگردد. البته در انتها، محصول مورد نظر به صورت آنلاین ثبت سفارش خواهد شد!
یعنی مشتری پس از تعامل با کالا یا محصول مورد علاقه، فرایند ثبت سفارش را از کارمندان دیجی کالا فرا میگیرد. مطرح کردن سوالات بیشتر، مشاهده ویژگیهای کامل و اطمینان خاطر از کیفیت کالای خریداری شده، از مهمترین مزایای خرید حضوری از فروشگاه جدید دیجی کالا به شمار میروند.
دیجی کالا به کدام سمت میرود؟
این روزها، تبلیغات فروشگاههای زنجیرهای لوازم خانگی، فرش و …، در سطح شهرها و همچنین رسانههای جمعی مشاهده میشود. ظاهراً دیجی کالا نیز از این پس، از این ترند جدید برای گسترش مرزهای تجارت خود و افزایش سود خالص، استفاده میکند. با این تفاوت که دیجی کالا پرفروشترین محصولات خود از منظر رقمی را مورد هدف قرار داده است: محصولات حوزه صدا، گوشیهای هوشمند و کنسولهای گیمینگ.
فروشگاه حضوری دیجی کالا در عصر روز 28 اردیبهشت در مرکز خرید رویال واقع در منطقه سعادت آباد تهران افتتاح شد. با اینکه گمانهزنیهایی درباره افتتاح شعب دیگر و فروش محصولات دیگر به صورت حضوری زده میشوند، منطقی به نظر نمیرسد که دیجی کالا برای مثال برای فروش محصولات سوپرمارکتی (که به خودی خود فروش میروند و پرفروشترین محصولات از نظر تعداد سفارشها هستند)، فروشگاه حضوری بزند. نظر شما چیست؟
منبع: Digikala