حاشیههای تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت از تیتر یک اخبار خارج نمیشود و حالا حضور گوگل وضعیت را بدتر نیز خواهد کرد. موسسات دولتی کشورهای مختلف از سراسر جهان در حال بررسی این خرید گرانقیمت هستند و تا به حال واکنش چندان مثبتی را شاهد نبودهایم.
در آخرین اخبار به نظر میرسد گوگل هم در صف مخالفان این معامله قرار دارد. پیش از این، سونی بزرگترین و اصلیترین منتقد نهایی شدن این قرارداد بود. اگرچه ملاحظات گوگل دقیقاً با سونی یکسان نیست اما این غول آمریکایی هم نگرانیهای خودش را دارد.
ظاهراً گوگل از تاثیر منفی این خرید روی گیمرهای کروم او اس (ChromeOS) واهمه دارد. بر هیچکس پوشیده نیست که مرورگر اج (Edge) مایکروسافت اخیراً چه پیشرفتهای بزرگی را تجربه کرده است. اگر مایکروسافت تصمیم بگیرد عناوین گیمپس و فرست پارتی خود از جمله مجموعه Call of Duty را به صورت اختصاصی برای مرورگر اج در دسترس قرار دهد، کاربران کروم او اس با مشکل مواجه خواهند شد.
گوگل پلی و کروم او اس در تقاطع خرید مایکروسافت
البته در شرایط کنونی و تا به این لحظه چنین چیزی در میان نبوده است. مایکروسافت نه تنها در تلاش است تا تجربه استریم کاربران گیمپس را روی کروم او اس ارتقا دهد، بلکه حتی کاربران لینوکس هم در برنامه هدف این شرکت جا دارند. نباید فراموش کنیم که گوگل اخیراً پلتفرم گیمینگ ابری خود را برای همیشه تعطیل کرد.
«استادیا» از زمان شروع کار تا به امروز همیشه به عنوان یکی از گزینههای جانبی بازی کردن شناخته میشد و هرگز نتوانست محبوبیت قابل توجهی را کسب کند. از این رو، حالا نگرانیهای گوگل منطقیتر جلوه میکنند. گوگل در غیاب استادیا تنها دو کانال تجربه و عرضه بازی دارد: مروگر کروم برای تجربه ابری بازیها و پلی استور برای توزیع بازیها. اتفاقاً مایکروسافت به ساخت یک فروشگاه اختصاصی برای توزیع عناوین خود تمایل دارد.
به هر ترتیب فعلاً مایکروسافت در پیشبرد این قرارداد موفق نیست. بسیاری از رگولاتوریها نمیتوانند خود را قانع کنند که تصاحب اکتیویژن بلیزارد، تاثیر خوشایندی روی بازار بازیهای ویدئویی خواهد داشت. شاید بعد از نهایی شدن این قرارداد، مایکروسافت به مسیر متفاوتی قدم بگذارد.
منبع: Gaming Bolt
1 دیدگاه
نبرد گوگل و مایکروسافت