• صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • همکاری با ما
  • درباره ما
تازه ها

الکترونیک آرتز: از فیفا تا سرویس بازی ابری EA Play

مشهورترین و تاریخ‌سازترین رویدادهای Esports

سازندگان Spider-Man 2: ما بهترین بازی PS5 را عرضه می‌کنیم  

فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
پلی پاد تی وی
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • همکاری با ما
  • درباره ما
پلی پاد تی وی
اخبار پلی‌ پاد

گوگل هم به جمع مخالفان تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت پیوست

مهدی ملکیتوسط مهدی ملکی5 آذر 1401به روز شده:5 آذر 14012 حداقل خواندن
گوگل و مایکروسافت
فیس بوک توییتر لینکدین ایمیل Telegram واتساب

حاشیه‌های تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت از تیتر یک اخبار خارج نمی‌شود و حالا حضور گوگل وضعیت را بدتر نیز خواهد کرد. موسسات دولتی کشورهای مختلف از سراسر جهان در حال بررسی این خرید گران‌قیمت هستند و تا به حال واکنش چندان مثبتی را شاهد نبوده‌ایم.

در آخرین اخبار به نظر می‌رسد گوگل هم در صف مخالفان این معامله قرار دارد. پیش از این، سونی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین منتقد نهایی شدن این قرارداد بود. اگرچه ملاحظات گوگل دقیقاً با سونی یکسان نیست اما این غول آمریکایی هم نگرانی‌های خودش را دارد.

ظاهراً گوگل از تاثیر منفی این خرید روی گیمرهای کروم او اس (ChromeOS) واهمه دارد. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مرورگر اج (Edge) مایکروسافت اخیراً چه پیشرفت‌های بزرگی را تجربه کرده است. اگر مایکروسافت تصمیم بگیرد عناوین گیم‌پس و فرست پارتی خود از جمله مجموعه Call of Duty را به صورت اختصاصی برای مرورگر اج در دسترس قرار دهد، کاربران کروم او اس با مشکل مواجه خواهند شد.

گوگل پلی و کروم او اس در تقاطع خرید مایکروسافت

البته در شرایط کنونی و تا به این لحظه چنین چیزی در میان نبوده است. مایکروسافت نه تنها در تلاش است تا تجربه استریم کاربران گیم‌پس را روی کروم او اس ارتقا دهد، بلکه حتی کاربران لینوکس هم در برنامه هدف این شرکت جا دارند. نباید فراموش کنیم که گوگل اخیراً پلتفرم گیمینگ ابری خود را برای همیشه تعطیل کرد.

«استادیا» از زمان شروع کار تا به امروز همیشه به عنوان یکی از گزینه‌های جانبی بازی کردن شناخته می‌شد و هرگز نتوانست محبوبیت قابل توجهی را کسب کند. از این رو، حالا نگرانی‌های گوگل منطقی‌تر جلوه می‌کنند. گوگل در غیاب استادیا تنها دو کانال تجربه و عرضه بازی دارد: مروگر کروم برای تجربه ابری بازی‌ها و پلی استور برای توزیع بازی‌ها. اتفاقاً مایکروسافت به ساخت یک فروشگاه اختصاصی برای توزیع عناوین خود تمایل دارد.

به هر ترتیب فعلاً مایکروسافت در پیشبرد این قرارداد موفق نیست. بسیاری از رگولاتوری‌ها نمی‌توانند خود را قانع کنند که تصاحب اکتیویژن بلیزارد، تاثیر خوشایندی روی بازار بازی‌های ویدئویی خواهد داشت. شاید بعد از نهایی شدن این قرارداد، مایکروسافت به مسیر متفاوتی قدم بگذارد.

منبع: Gaming Bolt

اکتیویژن بلیزارد گوگل گوگل استادیا مایکروسافت مهم ویژه
مهدی ملکی
  • توییتر
  • اینستاگرام
  • لینکدین

منتقد، خبرنگار و نویسنده حوزه بازی‌های ویدیویی

پست های مرتبط

الکترونیک آرتز: از فیفا تا سرویس بازی ابری EA Play

4 مهر 1402

مشهورترین و تاریخ‌سازترین رویدادهای Esports

3 مهر 1402

سازندگان Spider-Man 2: ما بهترین بازی PS5 را عرضه می‌کنیم  

28 شهریور 1402

آیا Red Dead Redemption 3 ساخته خواهد شد؟ رستگاری برای سومین بار

27 شهریور 1402

1 دیدگاه

  1. سینا بر 5 آذر 1401 10:30 ق.ظ

    نبرد گوگل و مایکروسافت

    پاسخ

لغو پاسخ لغو پاسخ

نقد و بررسی بازی‌های جدید

مشهورترین و تاریخ‌سازترین رویدادهای Esports

با محبوبترین اسکین‌ های فورتنایت آشنا شوید!

درباره جی تی ای ۶ (GTA 6) چه می دانیم؟

همه چیز درباره GTA 6: نگاهی به موردانتظارترین بازی تاریخ

۵ بازی که عذاب‌آورترین مراحل ساخت را طی کردند؛ جهنم توسعه یا توسعه جهنم؟  

۵ بازی که عذاب‌آورترین مراحل ساخت را طی کردند؛ جهنم توسعه یا توسعه جهنم؟  

انیمه های سینمایی مشهوری که نباید تماشایشان را از دست بدهید!

پلی پاد تی وی
فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • همکاری با ما
  • درباره ما
تمام حقوق مادی و معنوی پلی پاد برای آلفا محفوظ است.

بالا را تایپ کنید و فشار دهید Enter جستجو کردن مطبوعات Esc برای لغو.