• صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • درباره ما
تازه ها

معرفی شرکت Ubitus: ارائه‌کننده اولین سرویس استریم بازی ابری iOS

آیا ما در یک بازی ویدئویی شبیه‌ساز زندگی می‌کنیم؟

آیا ما در یک بازی ویدئویی شبیه‌ساز زندگی می‌کنیم؟

مروری بر وضعیت فعلی کلاد گیمینگ

فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
پلی پاد تی وی
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • درباره ما
پلی پاد تی وی
اخبار پلی‌ پاد

مصاحبه با تیم اندروید پلی پاد : وقتی با دیدن Bug ذوق می‌کنی!

شمیمتوسط شمیم2 اسفند 1400به روز شده:2 اسفند 14006 حداقل خواندن
فیس بوک توییتر لینکدین ایمیل Telegram واتساب

طبق آخرین گزارش‌ها، هر روز تعداد کاربرانی که از طریق تلفن همراه بازی می‌کنند، بیشتر می‌شود. در صنعت کلاودگیمینگ هم تلفن همراه برای اجرای بازی‌های ابری محبوبیت زیادی دارد. در ایران، تعداد بسیاری از مخاطبان پلی پاد را کاربران تلفن‌های همراه اندروید تشکیل می‌دهند. برای همین تیم اندروید یکی از اعضای کلیدی و البته پرمشغله پلی‌پاد است. با توجه به پیشرفت این تیم و نبود هیچ کرشی در نسخه جدید اندروید پلی پرو، با این گروه شاد و پرانرژی گفت‌وگویی خواندنی ترتیب دادیم. با پلی پاد تی وی همراه باشید:

معرفی شاهو باشوکی از تیم اندروید پلی پاد
معرفی شاهو باشوکی از تیم اندروید پلی پاد

با شاهو شروع می‌کنیم، اول از ماجرای پیوستنت به تیم پلی پاد برای ما بگو و بعد تعریف کن که از انتشار بیگ بنگ تا امروز یعنی پلی پرو، نسخه اندروید چه پیشرفت‌هایی کرده است؟

سال 1397 ترم‌های آخر دانشگاه بود. من و دوستان دانشگاهم در دانشگاه صنعتی شریف در مسابقه‌ای به اسم «اسپاگتی» شرکت کردیم. آقای ایماندار یکی از منتورهای این مسابقه بود. گروه ما در این مسابقه دوم شد. به یکسری از بچه‌ها پیشنهاد مصاحبه دادند. آقای ایماندار هم با من مصاحبه کردند و قبول شدم.

در جواب ادامه سوال شما باید بگویم که جدا از آنچه کاربران و تیم بیزنس می‌بینند، یعنی ظاهر و Featureهای جدید، کدهایی است که تغییر کرده. چیزی که ما تیم دولوپر (Developer) می‌بینیم. یعنی ریفکتورها و تکنولوژی‌های جدیدی که از طرف تیم اندروید وارد بازی می‌شوند. این موارد تغییرات چشمگیری هستند که اهمیت زیادی دارند.

این مدت چه تغییر اساسی در نسخه اندروید ایجاد شده؟

موارد باگ خیلی کم شده. البته اینطور نیست که اصلا باگ نداشته باشیم، نبود باگ خودش یک باگ محسوب می‌شود! اما کاهش چشمگیر گزارش باگ یک دستاورد برای تیم اندروید است.

میلاد موسوی عضو تیم اندروید پلی پاد
میلاد موسوی عضو تیم اندروید پلی پاد

میلاد، شما هم خودت را معرفی می‌کنی؟

من نیازی به معرفی ندارم 😊. فکر کنم سال 1398 بود که با سجاد علوی از بچه‌های تیم Backend در شرکتی کار می‌کردیم. سجاد از شرکت جدا شد و به پلی پاد پیوست. من هم قرار بود از آنجا جدا شوم و با تعریف‌هایی که از سجاد شنیدم، برای استخدام در پلی پاد اقدام کردم و موفق شدم به تیم اضافه شوم. من چند شرکت دیگر هم پذیرفته شدم، اما به قدری ایده پلی‌پاد برایم جذاب بود که دست رد به سینه آنها زدم.

میلاد، شما سه تفنگدار پلی پاد هستید. کار تیمی را چطور هندل می‌کنید؟ سختی‌های کار تیمی چیست؟

کار تیمی ما به مرور زمان خیلی بهتر شده. مهم‌ترین چالش، دورکاری بود. در این دو سال من و شاهو تنها یک ماه، یا دو ماه کامل در کنار هم حضور داشتیم. اما با تماس مکرر باهمدیگر مشکل را حل کردیم. ما از کدهای همدیگر خبر داریم. دورادور شاهو کدهای من را ریویو می‌کند و من به او فیدبک می‌دهم. ما مدام جلسه می‌گذاریم تا چیزهایی که یادگرفتیم را باهم به اشتراک بگذاریم. این کار باعث می‌شود طرز فکر ما بهم نزدیک شود. فکر می‌کنم هرچقدر طرز فکر گروه به هم نزدیک‌تر شود، خروجی قوی‌تر خواهد بود.

محسن عطایی از همکاران اندرویدی پلی پاد
محسن عطایی از همکاران اندرویدی پلی پاد

محسن، شما هم از خودت بگو.

من محسن عطایی هستم 😊

شما دیرتر به پلی پاد پیوستی، اما خیلی زود با تیم همراه شدی. به ما بگو، وقتی گروه با یک باگ مواجه می‌شود، چه می‌کند؟

اگر ایشو خیلی Critical باشد، باهم سریعا تماس می‌گیریم و با همفکری آن را برطرف می‌کنیم. اگر هم که خیلی مهم نباشد، قرار می‌گذاریم و در جلسات پلنینگ درباره آن صحبت می‌کنیم. هرکسی که توانست انجامش دهد یا برایش این ایشو جالب بود، آن را برطرف می‌کند.

مگر ایشو می‌تواند جالب باشد؟

ما برنامه‌نویس‌ها چالش را دوست داریم. خود من اینطوری هستم که خیلی دوست ندارم تسک من روتین باشد. دوست دارم چالشی باشد که از آن چیزی یاد بگیرم. ما در پری‌پلنینگ درباره‌اش صحبت می‌کنیم. مثلا شاهو می‌گوید سناریوی X اتفاق افتاده، چه کسی دوست دارد روی آن کار کند و هرکسی دوست داشت، روی آن کار می‌کند.

یک سوال از همه‌ شما دارم، درست است که برنامه‌نویس‌ها شب‌ها کار می‌کنند و مدام قهوه می‌خورند؟ شما هم از این اخلاق‌ها دارید؟

محسن: به نظر من بیشتر به شرایط بستگی دارد. الان چون ساعات کاری در روزها بیشتر است و باید با باقی اعضای پلی پاد همکاری کنیم، روزها شلوغ‌تر است. اما من شخصا شب‌ها راحت‌تر هستم.

شاهو: اگر شرایط دورکاری باشد و تیم همراهی کند، من ترجیح می‌دهم شب‎‌ها کار کنم. شب‌ها بازدهی من خیلی بیشتر است. یکی دو روز پیش در بخشی چالش داشتیم، من ساعت 3 شب آن را درست کردم و در گروه پیام دادم که بچه‌ها بالاخره تمامش کردم. خیلی حس خوبی بود.

میلاد: گاهی هم پیش می‌آید که کار تمام شده و ما می‌خواهیم چیز جدیدی یاد بگیریم. آنوقت دیگر به غیر از شب وقتی نمی‌ماند. مجبوریم شب‌ها هم بیدار بمانیم و برای یادگیری وقت بگذاریم. اما من اصلا با قهوه در شب موافق نیستم. در این صورت باید تا 4 صبح بیدار باشم و 8 صبح سر کار حاضر شوم که کار درستی نیست.

میلاد می‌گویند برنامه‌نویس‌ها شلخته هستند، شما شلخته‌ای؟

میلاد: خیلی از برنامه‌نویس‌ها شلخته هستند. من هم اگر همسرم نباشد، شلخته می‌شوم. معمولا مجردها شلخته‌تر هستند.

محسن: مخالفم.

شاهو: تکذیب می‌کنم.

موقع کد زدن موسیقی هم گوش می‌کنید؟

محسن: من حتما باید موسیقی گوش کنم. لینکین پارک را دوست دارم و برخی از خواننده‌های ایرانی.

شاهو: من با ریتم هیپ‌هاپ کد می‎زنم. هرچقدر بیت بالاتر باشد، سرعت کدنویسی من بالاتر می‌رود.

میلاد: من هم موقع کار راک گوش می‌دهم، اصلا هم نباید بفهمم چه می‌گوید. مهم نیست چه می‌گوید، مهم ریتم است. سرعت کارم را بالا می‌برد. اگر بفهمم چه می‌گوید حواسم پرت می‌شود. این موزیک‌ها آدم را جوگیر می‌کنند و تو شروع می‌کنی سریع کد زدن. فکر می‌کنی خیلی خفن هستی. بعد که خروجی می‌گیری می‌فهمی ماجرا از چه قرار است.

سخن آخر، برنامه بعدی تیم اندروید پلی پاد چیست؟ باید منتظر چه باشیم؟

شاهو: قرار است یکسری بهبودهای فنی داشته باشیم. به صورت مداوم Featureهای جدید اضافه می‌شود، که تیم بیزنس پلی پاد آنها را تعیین می‌کند. اما چیزی که خودمان خیلی دوست داریم، تغییرات فنی و کدهایی است که می‌زنیم و جزئیات فنی مخصوص اندروید که برای ما خیلی باحال و هیجان‌انگیز است.

اندروید برنامه نویس پلی پاد ویژه
شمیم

    شمیم هستم. عاشق دنیای گیم. هر وقت بازی جدیدی میاد، امتحانش می‌کنم و نظراتم رو با بقیه دوستاران این دنیای هیجان‌انگیز به اشتراک می‌گذارم.

    پست های مرتبط

    معرفی شرکت Ubitus: ارائه‌کننده اولین سرویس استریم بازی ابری iOS

    19 بهمن 1401
    آیا ما در یک بازی ویدئویی شبیه‌ساز زندگی می‌کنیم؟

    آیا ما در یک بازی ویدئویی شبیه‌ساز زندگی می‌کنیم؟

    18 بهمن 1401

    مروری بر وضعیت فعلی کلاد گیمینگ

    17 بهمن 1401

    کنسول گیمینگ ابری Playkey

    16 بهمن 1401

    6 دیدگاه

    1. امید بر 7 اسفند 1400 1:49 ب.ظ

      تبریک میگم واقعا کار بزرگی کردید در ابتدای پیدایش این فناوری

      پاسخ
      • شمیم بر 7 اسفند 1400 4:07 ب.ظ

        ممنون

    2. مریم رضایی بر 3 اسفند 1400 2:11 ب.ظ

      عالی بود

      پاسخ
      • شمیم بر 3 اسفند 1400 4:21 ب.ظ

        ممنون

    3. علی بر 2 اسفند 1400 9:38 ق.ظ

      دمتون گرم، خسته نباشید بچه های پلی پاد

      پاسخ
      • شمیم بر 2 اسفند 1400 1:05 ب.ظ

        ممنون

    لغو پاسخ لغو پاسخ

    نقد و بررسی بازی‌های جدید

    ۵ کارت گرافیک برتر برای ورود به حوزه استریم

    معرفی ۵ کارت گرافیک برتر برای شروع استریم

    محبوب‌ترین حیوانات در بازی ‌های ویدئویی

    معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی

    معرفی ۵ لپ تاپ گیمینگ اقتصادی برتر

    معرفی بهترین بازی های پلتفرمر‌ برای کامپیوتر و گوشی اندروید

    بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲

    معرفی بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲

    پلی پاد تی وی
    فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
    • صفحه اصلی
    • اخبار
    • درباره ما
    تمام حقوق مادی و معنوی پلی پاد برای آلفا محفوظ است.

    بالا را تایپ کنید و فشار دهید Enter جستجو کردن مطبوعات Esc برای لغو.