• صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • درباره ما
تازه ها

مروری بر وضعیت فعلی کلاد گیمینگ

کنسول گیمینگ ابری Playkey

۵ کارت گرافیک برتر برای ورود به حوزه استریم

معرفی ۵ کارت گرافیک برتر برای شروع استریم

فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
پلی پاد تی وی
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • درباره ما
پلی پاد تی وی
اخبار دنیای بازی ابری

تا سال 2025 مخاطبان بازی ابری به 500 میلیون نفر در آسیا می‌رسد

شروین مرامیتوسط شروین مرامی30 مهر 1400به روز شده:12 آبان 14004 حداقل خواندن
آمار کلاود گیمینگ در آسیا به گزارش پلی پاد
فیس بوک توییتر لینکدین ایمیل Telegram واتساب

بر اساس آخرین گزارش Niko Partners (یکی از شرکت‌های مطرح تحقیقات بازار) بازار بازی ابری در آسیا در سال 2021 به نزدیک 150 میلیون نفر رسید. البته این رقم هنوز به 150 میلیون نرسیده و کمتر از آن است. این شرکت تخمین زده که اکنون 10% کل جمعیت 5/1 میلیارد نفری گیمرهای آسیا، مخاطبان کلاودگیمینگ هستند. این رقم تا سال 2025 به بیش از 500 میلیون نفر خواهد رسید.

در این گزارش تعداد دقیق مشترکان فعلی بازی‌های ابری نیامده است. گزارش کل منطقه، خدمات فعلی و چشم‌انداز کشورهایی همچون چین، کره جنوبی، ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتننام، تایلند، فیلیپین و هند را پوشش می‌دهد.

گیمرها بیشتر از چه طریق بازی می‌کنند؟

در گزارش این شرکت از 5/1 میلیارد بازی‌باز آسیایی، 4/1 میلیارد در موبایل، 5 میلیون در پی‌سی و 50 میلیون در کنسول بازی می‎‌کنند. لیزا کازماس هنسن مدیر شرکت «نیکو پارتنرز» می‌گوید:«آسیا مانند بسیاری دیگر از جنبه‌های گیمینگ، در عرصه بازی‌های ابری هم پیشتاز است. این نکته هم درباره زیرساخت و هم درباره تعداد شرکت‌های موجود در منطقه با محصولات آماده بازار صدق می‌کند.»

آسیا اولین بازار بازی‌های موبایلی است و اولین نقطه‌ای خواهد بود که بیشترین مخاطب بازی‌های ابری در تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. برای همین 5G برای بقای بازی‌های ابری یک ضرورت اساسی خواهد بود. چنین شرکت‎‌هایی و کل صنعت بازی‌ باید روی سه حوزه اصلی تمرکز کنند تا مطمئن شوند می‌توانند خدمات باکیفیت بالا به کاربران ارائه کنند: زیرساخت و شبکه، محتوا و تجربه، ارزش و هزینه.

کشورهای آسیایی قدرتمند در بازی ابری
کره جنوبی، ژاپن و تایوان توسعه‌یافته‌ترین بازارهای ابری آسیا را در دستان خود دارند، در حالی که فیلیپین، مالزی و هند هنوز راه زیادی در پیش دارند

بازی ابری، کم سن و سال اما قوی

بازی‌های ابری هنوز در ابتدای راه خود در منطقه هستند و تنها در چند کشور خدمات بازی ابری ارائه می‌شود. کره جنوبی، ژاپن و تایوان توسعه‌یافته‌ترین بازارهای ابری آسیا را در دستان خود دارند، در حالی که فیلیپین، مالزی و هند هنوز راه زیادی در پیش دارند. در گزارش نیکو کره جنوبی در حال حاضر مناسب‌ترین بازار بازی‌های ابری است و احتمال می‌رود SKT 5GX Cloud Game از ایکس باکس با توجه به مزیت‌هایی که در محتوا، دسترسی و ارزش دارد، در کنار زیرساخت‌های قوی 5G و فرهنگ بازی، موفق‌ترین سرویس باشد.

گیمرهایی که با گوشی بازی می‌کنند، از طریق بازی‌های ابری هم می‌توانند به بازی‌های پی‌سی دسترسی پیدا کنند و هم حتی با گوشی‌های ضعیف بازی‌ها را با کیفیت و گرافیک بالا تجربه کنند. کلاود گیمینگ برای ارائه یک تجربه بازی خوب به اینترنت ثابت نیاز دارد. شاید بعضی از بازی‌هایی که مصرف و سرعت کمتری دارند، با 4G خوب کار کنند، اما قطعا 5G یا پهنای باند فیبر لذت بازی را چند برابر خواهد کرد. بازی‌های ابری همچنین به زیرساخت‌های تکنولوژیک، سرور و شبکه‌های قوی نیاز دارند. به این معنا که شرکت‌ها و دولت‌ها باید سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این راستا انجام دهند.

بازیگران در کلاود گیمینگ
پلتفرم بازی‌های ابری Tencent’s Xianyou که در آوریل سال 2020 راه‌اندازی شد، بیش از 100 بازی در تلفن همراه، رایانه و تلویزیون ارائه می‌دهد

بازیگران کلیدی عرصه کلاود گیمینگ

گزارش Niko Partners همچنین به شرکت‌هایی که نقش کلیدی در کلاودگیمینگ دارند، مانندTencent (Xianyou)، Xbox (Cloud Gaming with Xbox Game Pass) و Nvidia (GeForce Now) اشاره کرده است. برای مثال پلتفرم بازی‌های ابری Tencent’s Xianyou که در آوریل سال 2020 راه‌اندازی شد، بیش از 100 بازی در تلفن همراه، رایانه و تلویزیون ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین یک دسته جدید برای بازی در تلفن همراه ارائه کرده است.

کازماس هنسون در نهایت اشاره می‌کند که:«شرکت‌هایی که دارای چندین قسمت از زنجیره ارزش بازی‌های ابری هستند، در این حوزه مزیت رقابتی خواهند داشت. شرکت‌های متعددی در آسیا فعالیت می‌کنند که جایگاه خوبی دارند. شرکت‌های موجودی که ما آمارشان را داریم، نماینده هر بخش هستند، اما فهرست ما همچنان از این شرکت‌ها کامل نیست.»

منبع: Venture beat

پلی پاد کلاود گیمینگ کنسول بازی ابری
Avatar photo
شروین مرامی

    پست های مرتبط

    مروری بر وضعیت فعلی کلاد گیمینگ

    17 بهمن 1401

    کنسول گیمینگ ابری Playkey

    16 بهمن 1401

    سرویس گیمینگ ابری Joyark

    11 بهمن 1401

    یوتیوبرها و گیمینگ ابری: ErockOnDeck گیمینگ ابری ایکس باکس را بررسی می‌کند

    8 بهمن 1401

    لغو پاسخ لغو پاسخ

    نقد و بررسی بازی‌های جدید

    ۵ کارت گرافیک برتر برای ورود به حوزه استریم

    معرفی ۵ کارت گرافیک برتر برای شروع استریم

    محبوب‌ترین حیوانات در بازی ‌های ویدئویی

    معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی

    معرفی ۵ لپ تاپ گیمینگ اقتصادی برتر

    معرفی بهترین بازی های پلتفرمر‌ برای کامپیوتر و گوشی اندروید

    بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲

    معرفی بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲

    پلی پاد تی وی
    فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
    • صفحه اصلی
    • اخبار
    • درباره ما
    تمام حقوق مادی و معنوی پلی پاد برای آلفا محفوظ است.

    بالا را تایپ کنید و فشار دهید Enter جستجو کردن مطبوعات Esc برای لغو.