تحقیق تازهی فراست و سالیوان (Frost & Sullivan) نشان داده که بازار جهانی بازیهای ویدئویی تحت تاثیر صنعت بازی ابری قرار گرفته است. کلاود گیمینگ به کاربران اجازه میدهد تا بدون نیاز به کنسولهای گرانقیمت جدیدترین بازیها را روی تلفن همراه هوشمند یا کامپیوتر ضعیف اجرا کنند. آمارها نشان میدهد که درآمد فعلی 1.6 میلیارد دلاری این صنعت در سال 2021 به 13.05 میلیارد دلار در سال 2025 خواهد رسید. همچنین برآورد میشود کل کاربران از 60.6 میلیون در سال 2021 به 394.4 میلیون در سال 2025 برسند.
صنعت بازی ابری برای بازار گیمینگ چه به ارمغان میآورد؟
- افزایش پذیرش 5G و پهنای باند بالا: شرکتهای مخابراتی خدمات خود را متنوع میکنند و ترافیک مشتریان را افزایش میدهند. این شرکتها آنها را قادر میسازند تا علاوه بر پهنای باند، از جنبههای دیگر کسبوکار خود نیز کسب درآمد کنند.
- قابلیتهای کلاود برای توسعهدهندگان و ناشران بازی: شرکتهای بازیهای ویدیویی مخاطبان جدیدی را جذب میکنند و خدمات خود را ارتقاء میدهند. چراکه به لطف قابلیتهای ابری توسعهدهندگان امکان تولید محصولات عظیمتر و پیچیدهتر را خواهند داشت.
- رایانش مرزی و سرمایهگذاری در مراکز داده: اکنون شرکتهای مختلف میتوانند در اقصی نقاط جهان باهمدیگر همکاری کنند و همچنین پوشش مناطقی مثل آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و جنوب آفریقا هم راحتتر شده.
- بازار بازیهای ابری موبایلی: شرکتهای بازیهای ویدیویی و شرکتهای بازی ابری باید در راستای جذب کاربران تلفن همراه با همدیگر همکاری کنند.
- بازار کلود گیمینگ چین: دولت چین بر استقرار شبکههای 5G و مراکز داده در سراسر کشور به عنوان بخشی از طرح زیرساخت دیجیتال جامع با هدف احیای اقتصاد تمرکز کرده. این کار پتانسیل بینظیری برای خدمات Cloud Gaming در چین ایجاد میکند.
- فرصتی برای تولیدکنندگان تلویزیونهای هوشمند: این شرکتها باید تلاش خود را در ایجاد پلتفرمهای بازی ابری که برای وضوح بالا بهینهسازی شدند متمرکز کنند.
منبع: newswire
1 دیدگاه
به امید آینده ی درخشان برای صنعت بازی ابری و پلی پاد عزیز