• صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • درباره ما
تازه ها

معرفی شرکت Ubitus: ارائه‌کننده اولین سرویس استریم بازی ابری iOS

آیا ما در یک بازی ویدئویی شبیه‌ساز زندگی می‌کنیم؟

آیا ما در یک بازی ویدئویی شبیه‌ساز زندگی می‌کنیم؟

مروری بر وضعیت فعلی کلاد گیمینگ

فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
پلی پاد تی وی
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • درباره ما
پلی پاد تی وی
اخبار دنیای بازی ابری

استقبال شگفت‌انگیز از بازی های ویدئویی در اوج همه‌گیری کرونا: گیمینگ غوغا کرده است

شروین مرامیتوسط شروین مرامی14 دی 1400به روز شده:20 فروردین 14017 حداقل خواندن
فیس بوک توییتر لینکدین ایمیل Telegram واتساب

وبسایت Newzoo با مروری بر داده‌های سال گذشته صنعت بازی‌های ویدئویی از شگفتی‌های این سال می‌گوید. اعداد و ارقام از مقاومت، پیشرفت و شکوفایی بازی‌ های ویدئویی در 2021 حکایت دارند، که با هم در پلی پاد تی وی بررسی می‌کنیم:

رشد بازی های ویدئویی در دوران پاندمی: تلفن همراه گوی سبقت را ربود

پس از یک دوره رشد بی‌سابقه در سال گذشته، تحلیلگران تصور می‌کردند بازار بازی‌های ویدئویی شاهد رکود باشد، اما به نظر می‌رسد پیامدهای پاندمی طولانی‌مدت‌تر از این حرف‌ها است. صنعت گیم در سال 2021 در مجموع 180.3 میلیارد دلار درآمد داشت که 1.4 درصد بیشتر از سال 2020 بود. تام ویژمن، رئیس گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های Newzoo می‌گوید:

«ما امسال را با این تصور آغاز کردیم که نمی‌توان بازار را با سال 2020 مطابقت داد، زیرا تاخیر در عرضه بازی‌های AAA و کمبود مداوم عرضه برای سخت‌افزارهای جدید بازی امکان خرج کردن را به مردم نمی‌دهد. با این حال، نه ماه پس از سال 2021، متوجه شدیم که بازار دوباره رشد خواهد کرد. این نکته نشان می‌دهد که بازار بازی‌ها قطعاً دیگر آن کسب‌وکار فصلی و شکننده سابق نیست.»

با وجود عقب‌نشینی اندک کنسول و پی‌سی بخاطر ناهماهنگی زمانی، تلفن‌ همراه به داد بازار رسیده و رشد بازار را تضمین کرده است:

بررسی بازار بازی های ویدئویی در پلی پاد
بسیاری از کاربران از طریق تلفن همراه گیم بازی می‌کنند

اما انگار خبرهای خوب برای صنعت گیم تمامی ندارد، مخاطبان بازی‌ها هم امسال رشد بی‌سابقه‌ای داشتند:

  • 3.0 میلیارد بازیکن درآمد فوق را به همراه خواهند داشت.
  • این رقم 5.3% بیشتر از تعداد بازیکنان سال 2020 است.
  • 55 درصد از این بازیکنان در آسیا و اقیانوسیه مستقر هستند.

آنریل انجین 5 : تکنولوژی در خدمت صنعت بازی های ویدئویی

گیمرهای کنسول‌های جدید در پایان سال 2021 با یک نسخه نمایشی قابل پخش از Unreal Engine 5 نگاهی گذرا به آینده دنیای بازی داشتند. جولیان هارتی، سرپرست Newzoo در گزارش بازار بازی‌های جهانی، گفت: «این موتور به‌طور رسمی در بهار 2022 راه‌اندازی می‌شود و نویدبخش تصاویر واقع‌گرایی است که آینده‌ای هیجان‌انگیز برای بازی‌ها رقم خواهد زد». احتمالا Unreal 5 شکاف بین فیلم‌ها و بازی‌ها را پر خواهد کرد.»

کلاد گیمینگ و 5G در سال 2021

البته، نمی‌توانیم درباره بزرگ‌ترین پیشرفت‌های بازار بازی‌های سال 2021 بگوییم و به بازی‌ ابری اشاره نکنیم، فضایی که امسال نوآوری‌ها و استقبال زیادی از طرف کاربران داشته است. در واقع، بازار بازی ابری در سال 2021 بیش از دو برابر بیشتر از سال 2020 درآمد ایجاد کرد و البته رشد بیشتری هم در راه است. گیلرمه فرناندز، مشاور بازاریابی Newzoo می‌گوید:

«بازار بازی‌ ابری در موقعیت مناسبی قرار دارد تا رشد فوق‌العاده‌ای را که Newzoo برای سال آینده و پس از آن پیش‌بینی می‌شود، برآورده کند. بسیاری از کاربران به دنبال راه‌های جایگزین برای اجرای نسخه‌های جدید خواهند بود، زیرا گیمرها در پی ارتقای سخت‌افزار خود هستند و دست‌کم تا اواخر سال 2022 این ارتقاء سخت‌افزاری ممکن نیست. پس بازی ابری یک راه حل عالی برای این بازی‌بازها است.»

بازار بازی های ابری در بررسی پلی پاد
سیر صعودی بازار بازی های ابری نشان می دهد که روزهای خوبی برای این صنعت در راه است

نکات برجسته بازار Esports 2021

گیمینگ چیزی بسیار فراتر از بازی های ویدئویی و تعامل اجتماعی است. ویو یا تماشا کردن هم بخشی ضروری از سرگرمی است. به همین منظور، Esports و پخش زنده در سال 2021 هم موفقیت چشمگیری داشته‌اند. در سال 2021 طرفداران Esports بیش از هر زمان دیگری شدند:

  • 465.1 میلیون نفر Esports  تماشا می‌کنند (افزایش 6.7 درصدی سالانه).
  • 235.5 میلیون نفر بینندگان گه‌گاهی هستند (یعنی ماهی یک بار کمتر تماشا می‌کنند).
  • 229.6 میلیون باقیمانده از علاقمندان به Esports  هستند (یک بار در ماه یا بیشتر تماشا می‌کنند).

بسیاری از این طرفداران بی‌صبرانه منتظرند تا بعد از پایان همه‌گیری دوباره به ورزشگاه بروند. هوگو تریستائو، راهبر مارکتینگ Newzoo در حوزه Esports، می‌گوید:

«بازگشت به رویدادهای حضوری، یکی از هیجان‌انگیزترین عوامل برای Esports  است که حسابی پیاز داغ بازی‌های آنلاین را بیشتر خواهد کرد. ارتباط زنده به برندها اجازه می‌دهد تا صمیمانه‌تر با طرفداران ارتباط برقرار کنند و حمایت‌های مالی بیشتری جذب کنند. که خودش درآمد بیشتری را برای آینده این صنعت به ارمغان می‌آورد. تماشاگران امسال دوباره کمی طعم رویدادهای حضوری را چشیده‌اند و طاقت ندارند تا عرصه بازی دوباره عادی شود.»

درآمد این بازار هم با وجود محدودیت‌های حضور در ورزشگاه‌ها باز هم بیشتر شد و احتمالا Esports امسال بیش از 1 میلیارد دلار هم به جیب خواهد زد که بیشترش هم از حمایت‌های مالی تامین می‌شود:

esports revenue 2021 playpod review
Esports و پخش زنده در سال 2021 هم موفقیت چشمگیری داشته‌اند. در سال 2021 طرفداران Esports بیش از هر زمان دیگری شدند

شرکت‌های Esports  به دنبال تنوع جریان درآمد خود هم هستند و برای این کار از فناوری بلاک چین (blockchain) استفاده می‌کنند. تیم‌ها و سازمان‌دهندگان زیادی هستند که برای کسب درآمد بیشتر از  Esports به سمت NFT می‌روند. با وجود برخی ابهام‌ها اما NFT نقش مهمی در آینده Esports دارد، چراکه تیم‌ها به دنبال تنوع در جریان درآمد خود هستند. این فناوری حتی بیشتر در متاورس وجود دارد.

مشارکت در پخش زنده بازی های ویدئویی در سال 2021

آمار تماشاگران پخش زنده بازی‌ های ویدئویی به سرعت در حال نزدیک شدن به 1 میلیارد نفر است. سال 2021 یک سال ویژه برای پخش زنده بود که تمام رکوردهای بینندگان سال قبل را شکست. باز هم، سال 2020 بخاطر همه‌گیری کرونا، سال مهمی برای Stream بود. اما مخاطبان همچنان بیشتر شدند و با رشد بیش از 12.7٪ به 747 میلیون نفر در سال 2021 رسیدند.

live game stream audience playpod review
سال 2021 یک سال ویژه برای پخش زنده بود که تمام رکوردهای بینندگان سال قبل را شکست

اگر نگاهی به هر پلتفرم بیندازیم می‌بینیم:

  • توییچ در سال 2021 تاکنون 23.3 میلیارد ساعت بیننده زنده داشته که بالاترین رقم برای این پلتفرم است.
  • یوتیوب در سال 2021 تاکنون 4.5 میلیارد ساعت کار کرده است.
  • Facebook Gaming ، از آوریل 2021 تاکنون 3.5 میلیارد ساعت تولید داشته است.

یکی از نکات مهم داده‌های استریم در سال 2021 و اطلاعات کابران این است که بسیاری از افرادی که در ابتدای همه‌گیری شروع به تماشای استریمرها کرده‌اند، به بینندگان وفادار تبدیل شدند. به لطف مخاطبان وفادار پلتفرم‌های بزرگ توانستند در سال 2021 از افزایش چشمگیر بیننده برخوردار شوند. اما پلتفرم‌های کوچک‌تر هم از این جریان بی‌نصیب نماندند. لوگا شیواتو، تحلیلگر بازار در Newzoo با تمرکز بر بازار پخش زنده، می‌گوید: «برخی بینندگان از پلتفرم‌های بزرگ به سراغ جایگزین‌های کوچک‌تر می‌روند. چون این پلتفرم‌های کوچک‌تر بومی‌ هستند و حول تجربه‌های خاص بازی (مانند بازی با موبایل) طراحی شده‌اند. آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در آن دستگاه‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند.»

خلاصه که مشارکت به حد اعلا رسیده و رقابت در استریم کردن هم بیشتر شده که خودش فضای بهتری را برای بینندگان و استریمرها مهیا کرده. توییچ همچنان بیشترین ساعات بازدید را به خودش اختصاص داده و بسیاری از ورزش‌ها و برندها به سمت این پلتفرم رفته‌اند. مثلا استریمر برزیلی گالس (Gaules) با NBA همکاری کرد تا بازی‌های بسکتبال را برای طرفدارانش استریم کند.

بعد از این چه بر سر بازی های ویدئویی و Esports خواهد آمد؟

در نهایت، بازی های ویدئویی، Esports ، بازی های ابری و استریم سال خوبی را در 2021 پشت سر گذاشتند. اما آینده از این هم روشن‌تر است. پیشبینی‌ها حاکی از آن است که در 2024:

  • بازار جهانی بازی ها 218.8 میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد.
  • بازی های موبایلی به تنهایی 116.4 میلیارد دلار از کاربران به دست خواهند آورد.
  • بازی های ابری 6.5 میلیارد دلار درآمد خواهند داشت.
  • Esports 1.6 میلیارد دلار درآمد خواهند داشت.

و مشارکت در تمام این بخش‌ها به رشد خود ادامه خواهد داد.

منبع: newzoo

پلی پاد کلاود گیمینگ ویژه
Avatar photo
شروین مرامی

    پست های مرتبط

    معرفی شرکت Ubitus: ارائه‌کننده اولین سرویس استریم بازی ابری iOS

    19 بهمن 1401
    آیا ما در یک بازی ویدئویی شبیه‌ساز زندگی می‌کنیم؟

    آیا ما در یک بازی ویدئویی شبیه‌ساز زندگی می‌کنیم؟

    18 بهمن 1401

    مروری بر وضعیت فعلی کلاد گیمینگ

    17 بهمن 1401

    کنسول گیمینگ ابری Playkey

    16 بهمن 1401

    7 دیدگاه

    1. شهروز بر 22 دی 1400 5:50 ب.ظ

      آقا خیلی عشقید که فیفا 22 رو آوردید.

      پاسخ
      • شمیم بر 25 دی 1400 9:32 ق.ظ

        لطف دارید 🙂

    2. حسن بر 15 دی 1400 11:59 ق.ظ

      عالی هستید.همینطور ادامه بدید.موفق باشید

      پاسخ
      • شمیم بر 19 دی 1400 9:27 ق.ظ

        ممنون 🙂

      • شمیم بر 20 دی 1400 3:02 ب.ظ

        متشکر 🙂

    3. احسان بر 14 دی 1400 7:11 ب.ظ

      چطور می تونم تو پلی پاد بازی کنم؟

      پاسخ
      • شمیم بر 15 دی 1400 11:38 ق.ظ

        تنها کافی است به سایت پلی پاد یعنی http://www.playpod.ir بروید، ثبت نام کنید و بعد هر بازی دوست داشتید روی گوشی، لپ تاپ و پی سی اجرا کنید!

    لغو پاسخ لغو پاسخ

    نقد و بررسی بازی‌های جدید

    ۵ کارت گرافیک برتر برای ورود به حوزه استریم

    معرفی ۵ کارت گرافیک برتر برای شروع استریم

    محبوب‌ترین حیوانات در بازی ‌های ویدئویی

    معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی

    معرفی ۵ لپ تاپ گیمینگ اقتصادی برتر

    معرفی بهترین بازی های پلتفرمر‌ برای کامپیوتر و گوشی اندروید

    بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲

    معرفی بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲

    پلی پاد تی وی
    فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
    • صفحه اصلی
    • اخبار
    • درباره ما
    تمام حقوق مادی و معنوی پلی پاد برای آلفا محفوظ است.

    بالا را تایپ کنید و فشار دهید Enter جستجو کردن مطبوعات Esc برای لغو.