• صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • درباره ما
تازه ها

مروری بر وضعیت فعلی کلاد گیمینگ

کنسول گیمینگ ابری Playkey

۵ کارت گرافیک برتر برای ورود به حوزه استریم

معرفی ۵ کارت گرافیک برتر برای شروع استریم

فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
پلی پاد تی وی
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • درباره ما
پلی پاد تی وی
اخبار دنیای بازی ابری

فراز و نشیب‌های کلیف بلزینسکی مشهور

مهسا کشکولیتوسط مهسا کشکولی30 مرداد 1401به روز شده:30 مرداد 14014 حداقل خواندن
فیس بوک توییتر لینکدین ایمیل Telegram واتساب

کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinski) متولد 12 فوریه سال 1975، با نام مستعار CliffyB، طراح امریکایی بازی‌هایی ویدئویی است. او یکی از معروف‌ترین چهره‌های صنعت بازی‌های ویدئویی است که برای همکاری‌اش در آثار پرطرفداری مانند Gears of War به شهرت رسیده. او از سال 1992 تا سال 2012 در Epic Games مشغول بود. پس از آن، در سال 2014، Boss Key Productions را تاسیس کرد. با پلی پاد تی وی همراه باشید تا با این چهره معروف صنعت بازی بیشتر آشنا شویم.  

همکاری کلیف بلزینسکی با شرکت Epic Games

اولین کار بلزینسکی بازی The Palace of Deceit است. او طراحی این عنوان ماجراجویی را در سن پانزده سالگی آغاز کرد. برنامه این بازی در Visual Basic نوشته شد و نسخه دوم آن در شانزده سالگی‌اش آماده شد.

بلزینسکی در سال 1992 و در سن هفده سالگی، هنگامی که هنوز دبیرستانش را به پایان نرسانده بود، بازی Dare to Dream را به تیم سوئینی (Tim Sweeney)، مدیرعامل شرکت Epic Games تحویل داد. در نهایت، از همان زمان در این شرکت مشغول به کار شد.

بلزینسکی علاوه بر کارش بر روی مجموعه بازی‌های ویدئویی Unreal، در بازی Rune هم به عنوان مشاور همکاری کرد. هم‌چنین، به عنوان طراح ارشد بر روی Gears of War هم کار کرد که بیش از 22 میلیون نسخه‌اش به فروش رسید و در ژانویه سال 2014 به درآمدی بیش از یک میلیارد دلار رسید.

کلیف بلزینسکی در اپیک گیمز
کلیف بلزینسکی در اپیک گیمز

پس از 20 سال سابقه در شرکت Epic Games، کلیف در سوم اکتبر سال 2012 اعلام کرد که او از نوجوانی در حال ساختن بازی‌های ویدئویی بوده و نیاز به استراحت دارد. او در مصاحبه‌ای در سال 2015 گفت که نیت اصلی‌اش اینست که برای همیشه بازنشسته شود.

کلیف بلزینسکی رو به جلو

دوران بازنشستگی‌ بلزینسکی زیاد طول نکشید. دو سال بعد، او در توئیتی رسما پایان بازنشستگی خود را اعلام کرد. پس از آن، به همراه Arjan Brussee، استودیوی توسعه بازی ویدئویی خودش را با نام Boss Key Productions در کارولینای شمالی تاسیس کرد.

ریلیز اصلی این شرکت، Law Breakers بود که به محض ورودش به صنعت بازی شکست خورد. این شوتر اول شخص، تنها 3000 گیمر همزمان را در همان شب راه‌اندازی‌اش بر روی Steam مدیریت کرد. با وجود نقدهای مثبت منتقدان و هوادارانش، این عدد به طور مستمر کاهش پیدا کرد. برای Lawbreakers در صنعتی که مملو از رقبای قدرتمند شوتر بود، تلاش برای حفظ جایگاهش کار سختی بود.

به جز این، او در طی دوران مدیریت Boss Key با چالش‌های دیگری هم مواجه بود. او در توئیتی از استودیو اپیک گیمز درخواست کرد تا کارمندان او را استخدام نکنند. بلزینسکی در ادامه گفت که از بازی سبک بتل رویال خود با نام RadicalHeights راضی است و به آن افتخار می‌کند. اپیک گیمز نیز در پاسخ به او اعلام کرد که تمامی افرادی که استخدام شده‌اند، با تمایل خودشان از Boss Key استعفا داده و به سراغ Epic Games آمده‌اند. 

در نهایت، بلزینسکی شکست Lawbreakers را پذیرفت و متوجه شد که احتمالا، حداقل بخشی از این شکست تقصیر خودش بوده. پس از شکست Lawbreakers، تلاش کرد با Radical Heights اقبال از دست رفته خود را به دست آورد اما با شکست بدتری روبرو شد. متاسفانه دو شکست تجاری (Lawbreakers و Radical Heights) برای یک استودیو خیلی زیاد بود. درست چند ماه پس از انتشار Radical Heights، این شرکت در ماه مه سال 2018 به فعالیت خود پایان داد. بلزینسکی بعد از آن به کمی زمان نیاز داشت تا به اتفاقاتی که افتاده فکر کند، زمانی را با خانواده‌اش بگذراند و در مورد گام‌های بعدی‌اش تصمیم بگیرد.

انتشار کتاب زندگی‌نامه بلزینسکی

انتشار کتاب شرح حال زندگی کلیف بلزینسکی
انتشار کتاب شرح حال زندگی کلیف بلزینسکی

پس از شکست شرکت Boss Key و ناپدید شدن بلزینسکی، کتاب او با عنوان Control Freak: My Epic Adventure Making Video Games خبرساز شد. این کتاب، زندگی‌نامه‌ای الهام بخش و تفکربرانگیز است که با لحن بامزه و خنده‌داری نوشته شده. قرار است این کتاب در اول نوامبر سال 2022 منتشر شود. او در این کتاب اطلاعات جالبی از این کسب و کار ارائه می‎‌دهد. با وجود شکسته‌نفسی و شوخ‌طبعی خاص بلزینسکی در این کتاب، او چالش‌ها و حقایقی که صنعت بازی مدت‌ها با آن روبروست را بی‌پرده به رشته تحریر درآورده است. بلزینسکی در این کتاب نه تنها در مورد زندگی کاری‎‌اش بلکه در مورد مسائل زندگی شخصی‌ خود مثل فوت پدرش، جدایی از همسر اولش و آشنایی با همسر دومش هم صحبت کرده است.

منابع:

SVN

The Gamer

Goodreads

Cliff Bleszinski Epic Games اپیک گیمز پلی پاد کلیف بلزینسکی کنسول بازی ابری ویژه
مهسا کشکولی

    پست های مرتبط

    مروری بر وضعیت فعلی کلاد گیمینگ

    17 بهمن 1401

    کنسول گیمینگ ابری Playkey

    16 بهمن 1401
    ۵ کارت گرافیک برتر برای ورود به حوزه استریم

    معرفی ۵ کارت گرافیک برتر برای شروع استریم

    12 بهمن 1401

    سرویس گیمینگ ابری Joyark

    11 بهمن 1401

    لغو پاسخ لغو پاسخ

    نقد و بررسی بازی‌های جدید

    ۵ کارت گرافیک برتر برای ورود به حوزه استریم

    معرفی ۵ کارت گرافیک برتر برای شروع استریم

    محبوب‌ترین حیوانات در بازی ‌های ویدئویی

    معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی

    معرفی ۵ لپ تاپ گیمینگ اقتصادی برتر

    معرفی بهترین بازی های پلتفرمر‌ برای کامپیوتر و گوشی اندروید

    بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲

    معرفی بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲

    پلی پاد تی وی
    فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
    • صفحه اصلی
    • اخبار
    • درباره ما
    تمام حقوق مادی و معنوی پلی پاد برای آلفا محفوظ است.

    بالا را تایپ کنید و فشار دهید Enter جستجو کردن مطبوعات Esc برای لغو.