طبق گزارش رسانه Game Industry و طی همکاری با پلتفرم Anzu، حدود ۸۲ درصد آمریکاییها در سال گذشته میلادی، از خدمات خرید درون برنامه ای بازیها استفاده کردهاند! با ما در پلی پاد تی وی همراه شوید تا نگاهی به این موضوع جالب در صنعت بازی بیندازیم.
آمار خرید درون برنامه ای در صنعت ویدئوگیم
از همان زمانی که اولین بازیهای مجهز به خریدهای درونبرنامهای در دسترس قرار گرفتند، مناقشات در اینخصوص، آغاز شدند. الکترونیک آرتس سابقه طولانی در حوزه ارزهای درون بازی دارد و این خریدها، هنوز هم بخش بزرگی از درآمدهای این شرکت را شکل میدهدند. با این حال، بسیاری از شرکتهای صنعت بازی حالا به طور عمده، به این شکل از کسب و کار، متمایل شدهاند.
به این ترتیب، گزارش مورد بحث، حقایق قابل توجهی را بازتاب میدهد. با استناد به این گزارش، ۶۲ درصد از بزرگسالان (گیمرهایی با سن ۱۸ یا بالاتر)، شامل ۴۹ درصد از افراد نسل هزاره و ۱۳ درصد از بازیکنان نسل زد، حداقل یک بار در سال میلادی گذشته، از خریدهای درونبرنامهای استفاده کردهاند.
۷۷ درصد از افراد، روی بیش از یک پلتفرم بازی میکنند و بیش از یکسوم آنها، دائماً از ترکیب کنسول، رایانههای شخصی و موبایل، بهره میگیرند. ادعا میشود طبق گزارشهای کلی، علاقهمندان صنعت بازی های ویدئویی در آمریکا، ۴۵ میلیارد ساعت را سالانه، روی وبسایتهای گیمینگ و اپلیکیشنهای مشابه سپری میکنند!
سهم هر گیمر آمریکایی، در گسترش صنعت بازی!
از میان این ساعات طولانی که روی وبسایتهای گیمینگ صرف میشوند، بخش عظیمی هم به ورزشهای الکترونیک اختصاص دارند. از طرفی، ورزشهای الکترونیک حتی با محبوبیتی رو به رشد و صعودی، ورای وضعیت کنونی مواجه است.۸۰ درصد از نسل هزاره و ۸۶ درصد از نسل زد تأیید کردهاند که مسابقات eSports را پیشتر تماشا کردهاند.
این در حالی است که ۵۳ درصد از نسل زدیها و ۶۱ درصد از نسل هزارهایها، ادعا میکنند با محتوای مربوط به این مسابقات، سرگرم میشوند. بنابراین جای تعجب ندارد که عربستان، سرمایهگذاری هنگفتی در این حوزه کرده است. در سمت دیگر، نباید حقایق گاهی تلخ این مسابقات را نادیده بگیریم.
رای مثال، بسیاری از گیمرهای مطرح کره جنوبی در حوزه eSports، برای فرار از مشکلات زندگی و خدمت سربازی به سمت آن قدم برمیدارند. به هر نحو، در انتهای روز، صنعت سرگرمی، بر اساس درآمدزایی تصمیم میگیرد که چه چیزی مطلقاً خوب است! طبق گزارش دیگری که اخیراً در پلی پاد منتشر کردیم، گیمرهای آمریکایی یکی از دلایل اصلی رونق صنعت ویدئوگیم هستند. در راستای گزارش قبلی و گزارش فعلی، این موضوع برای یک کشور توسعهیافته، عادی تلقی میشود.
منبع: Video Games Chronicle