• صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • همکاری با ما
  • درباره ما
تازه ها

الکترونیک آرتز: از فیفا تا سرویس بازی ابری EA Play

مشهورترین و تاریخ‌سازترین رویدادهای Esports

سازندگان Spider-Man 2: ما بهترین بازی PS5 را عرضه می‌کنیم  

فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
پلی پاد تی وی
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • دنیای بازی
    • دنیای بازی‌ ابری
  • نقد و بررسی
    • بازی‌های جدید
    • بازی‌های پلی پاد
  • برترین‌ها
  • پلی‌پاد
    • آموزش‌ها
    • اخبار
  • فناوری
  • همکاری با ما
  • درباره ما
پلی پاد تی وی
اخبار دنیای بازی

ایکس باکس به واقعیت مجازی باور ندارد؛ سونی، اپل و متا می‌تازند

مهدی ملکیتوسط مهدی ملکی31 خرداد 1402به روز شده:31 خرداد 14022 حداقل خواندن
چرا خبری از هدست واقعیت مجازی ایکس باکس نیست؟
فیس بوک توییتر لینکدین ایمیل Telegram واتساب

مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای ایکس باکس اخیراً طی یک مصاحبه با رسانه The Hollywood Reporter این‌طور استدلال کرده که بازار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کوچک‌تر از آن است که مایکروسافت واردش شود: «من فکر می‌کنم برای ما حداقل به این شکل است که مدتی صبر کنیم تا مخاطبینی برای آن وجود داشته باشند. ما بسیار خوش‌شانس هستیم که این آی‌پی‌های بزرگ را در اختیار داریم که تبدیل به فرنچایزهایی با جامعه گیمرهای بزرگ شده‌اند». 

بوتی این‌طور ادامه می‌دهد که چطور وجود کاربران، در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار است: «ما ۱۰ بازی داریم که هر کدام، مجموعاً به بیش از ۱۰ میلیون بازیکن رسیده‌اند؛ این یک دستاورد بسیار بزرگ است اما از طرفی این گونه‌ای از مقیاس است که برای مشخص کردن موفقیت یک بازی باید آن را ببینیم. چنین چیزی در خصوص واقعیت مجازی و افزوده چندان محقق نشده است». 

در حالی ما شاهد این اظهارات از سمت مایکروسافت هستیم که رئیس شرکت سونی، در ماه مارس ادعا کرد احتمالاً پلی استیشن VR 2، در آینده تعداد فروش پلی استیشن VR را پشت سر بگذارد. پلی استیشن VR اورجینال تا انتهای سال مالی ۲۰۱۹، به دست ۵ میلیون بازیکن مختلف رسید. همچنین طبق آمار رسمی، سونی در شش هفته اول عرضه موفق به فروش ۶۰۰ هزار دستگاه پلی استیشن VR 2 شد. 

ایکس باکس بازمانده بزرگ واقعیت مجازی خواهد بود؟ 

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که متا (فیس‌بوک سابق) هم عملکرد خوبی در این زمینه داشته است. هدست‌های واقعیت مجازی کوئست این شرکت تاکنون ۲۰ میلیون واحد فروش رفته‌اند که موفقیت قابل توجهی است. متا هنوز هم سرمایه‌گذاری زیادی در این صنعت دارد و تنها چند هفته از معرفی متا کوئست ۳ می‌گذرد. 

اپل نیز سرانجام پس از سال‌ها گمانه‌زنی، مدتی پیش در رویداد WWDC از اولین هدست واقعیت آمیخته خود تحت نام ویژن پرو رونمایی کرد. بنابراین در این بازه‌ از تاریخ بسیاری از شرکت‌های بزرگ، تمرکز خود را روی VR و AR منعطف کرده‌اند. برخلاف این موضوع، مایکروسافت هیچ علاقه‌ای به این حوزه ندارد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت قبلاً هم اعلام کرده بود که باور دارد کاربران ایکس باکس به دنبال VR نیستند و ما با پلتفرمی ایزوله مواجه هستیم. او بعداً دیدگاه خود را اصلاح کرد و گفت به پتانسیل‌های VR باور دارد اما به هر حال مایکروسافت روی آن تمرکز نخواهد کرد. 

منبع: VGC

ایکس باکس واقعیت مجازی ویژه
مهدی ملکی
  • توییتر
  • اینستاگرام
  • لینکدین

منتقد، خبرنگار و نویسنده حوزه بازی‌های ویدیویی

پست های مرتبط

الکترونیک آرتز: از فیفا تا سرویس بازی ابری EA Play

4 مهر 1402

مشهورترین و تاریخ‌سازترین رویدادهای Esports

3 مهر 1402

سازندگان Spider-Man 2: ما بهترین بازی PS5 را عرضه می‌کنیم  

28 شهریور 1402

آیا Red Dead Redemption 3 ساخته خواهد شد؟ رستگاری برای سومین بار

27 شهریور 1402

لغو پاسخ لغو پاسخ

نقد و بررسی بازی‌های جدید

مشهورترین و تاریخ‌سازترین رویدادهای Esports

با محبوبترین اسکین‌ های فورتنایت آشنا شوید!

درباره جی تی ای ۶ (GTA 6) چه می دانیم؟

همه چیز درباره GTA 6: نگاهی به موردانتظارترین بازی تاریخ

۵ بازی که عذاب‌آورترین مراحل ساخت را طی کردند؛ جهنم توسعه یا توسعه جهنم؟  

۵ بازی که عذاب‌آورترین مراحل ساخت را طی کردند؛ جهنم توسعه یا توسعه جهنم؟  

انیمه های سینمایی مشهوری که نباید تماشایشان را از دست بدهید!

پلی پاد تی وی
فیس بوک توییتر اینستاگرام یوتیوب لینکدین Discord
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • همکاری با ما
  • درباره ما
تمام حقوق مادی و معنوی پلی پاد برای آلفا محفوظ است.

بالا را تایپ کنید و فشار دهید Enter جستجو کردن مطبوعات Esc برای لغو.