بازی DOOM یکی از دوستداشتنیترین عنوانهای اکشن است که از اوایل آغاز صنعت بازیهای ویدئویی تا به الان، طرفداران زیادی داشته و دارد. اکشن سریع دووم یکی از بارزترین ویژگیهای این اثر به شمار میرود که حتی در قسمتهای اخیر آن نیز پررنگتر شده بود. در این سالها بازیهای بسیاری تلاش کردهاند تا جای پای دووم بگذارند یا در کنار آن حرکت کنند. یکی از جدیدترین بازیهای ویدئویی که در نگاه اول شباهت بسیار زیادی به DOOM دارد، بازی Metal: Hellsinger است. اثری که در رویداد «سامر گیم فست ۲۰۲۲» نمایش داشت و تاریخ انتشارش نیز مشخص شد.
موزیک، شلیک، حرکت!
در بازیهای اکشنی که ریتم و سرعت خیلی بالایی دارند، داستان خیلی جایی ندارد. عملاً بود و نبود آن یا حتی نحوه روایت خیلی برای گیمر مهم نیست. گیمر وارد این بازی شده تا با سرعت تمام شلیک کند و پیش برود. در Metal: Hellsinger هم ماجرا به همین شکل است. در یک دنیای آخرالزمانی و برزخ مانند که هیولاهای مختلفی لشگرکشی کردهاند، شما باید یکی یکی تمامی آنها را از سر راه بردارید. همین! پس لطفاً موقع روبرو شدن با این بازی به دنبال یک داستان فاخر نباشید. چون اگر تیم تولید چنین کاری هم میکردند، کمتر توجهی به آن میشد.

همه چیز در Metal: Hellsinger در مورد موزیک و شلیک و حرکت است. همانطور که از نام بازی و لفظ «متال» هم پیداست، با یک بازی مثلاً ریتمیک طرف هستیم. به این خاطر میگویم مثلاً چون اگر آهسته و پیوسته در بازی حرکت کنید، موسیقی تغییر خاصی نمیکند. ولی فعلاً سعی میکنیم به آن بیتوجه باشیم تا ببینیم وقتی بازی عرضه شد، با چه چیزی طرف هستیم.
گرافیک و موسیقی Metal: Hellsinger
آلبوم جذابی از موسیقیهای متال در بازی پخش میشود که بار اصلی جذابیت بازی را به دوش میکشد. انگار کاراکتر بازی یک هدفون روی گوشش گذاشته، موسیقی متال را پخش کرده و به دل دشمنان عجیب و غریب بازی میزند. دشمنانی که همه تلاش خود را میکنند تا شما را از بین ببرند. کم کم هر چه در بازی پیش میروید، تعداد دشمنان و همینطور تنوع آنها بیشتر و بیشتر میشود تا چالش بیشتری را تجربه کنید.
بازی در نمایشهایش گرافیک و جلوههای بصری عجیبی به ما نشان نداده اما خب این ماجرا به معنی گرافیک بد نیست. صرفاً باید بگویم که نباید انتظار گرافیک فوقالعادهای داشته باشید. با اینکه تصویرسازیها، طراحی دشمنان، انیمیشنها و… استاندارد کار شده، اما از نظر وضوح و در مقایسه با سایر بازیهایی که این روزها روانه بازار میشود، فاصله زیادی دارد.

گیم پلی بازی Metal: Hellsinger
اکشن بازی در تمامی ویدئوهای معرفی Metal: Hellsinger چیزی است که مخاطب را مشتاق تجربه این بازی کرده است. ریتم و ساختاری که در پس هر مرحله و مبارزه قرار دارد، شما را میخکوب میکند. روند پیشروی در مراحل طوری است که بارها با خود فکر میکنید مشغول تجربه قسمت جدیدی از بازی دووم هستید. البته این صرفاً حدس و گمان است. اینکه ویدئوها جذاب هستند، دلیلی برای جذابیت قطعی خود بازی نیست! ولی فعلاً با نگاه مثبت پیش میرویم.

بومی به رنگ خون
اجازه بدهید یک نکته مهم در خصوص Metal: Hellsinger به شما بگویم. این بازی خشن است. خیلی هم خشن است. دقیقاً همان جنس خشونتی که در دووم هم دیدهایم. پس قطعاً قبل از شروع این بازی، این موضوع را هم لحاظ کنید. هر شلیکی که میکنید و هر ضربهای که میزنید، آبشاری از خون را در بازی به جریان میاندازد. ترکیب رنگ قرمز این خشونت با محیطی که طیف رنگی نارنجی در آن بیداد میکند، یک بوم به رنگ خون به شما نشان میدهد که برای عنوانی مثل Metal: Hellsinger دقیقاً همان چیزی است که باید باشد.
سوار مرگ
بعد از عرضه آخرین نسخه دووم، تقریباً شاهد اثری مثل آن نبودیم و Metal: Hellsinger به راحتی میتواند جای خالی یک اکشن سریع و پر زد و خورد را برای همه پر کند. پس اگر از بازی دووم لذت برده باشید، گمان میکنم Metal: Hellsinger نیز بتواند شما را حسابی سرگرم کند. نمایشهای بازی مخصوصاً آخرین نمایشی که در «سامر گیم فست» تماشا کردیم همه را تا حد زیادی به موفقیت این بازی امیدوار کرده است.