نویسنده: مهدی ملکی

منتقد، خبرنگار و نویسنده حوزه بازی‌های ویدیویی

رویداد The Game Awards کمتر از یک هفته با ما فاصله دارد و حالا ناشران دست به کار شده و عناوینی مانند Tekken 8 را برای معرفی در آن رونمایی کرده‌اند. پیش از تایید رسمی، شایعات و اخبار غیررسمی نیز بر همین موضوع تاکید داشتند. پیش‌تر ما شاهد انتشار یک فوتیج in-engine از این بازی بودیم. در نتیجه به احتمال زیاد کپکام در رویداد The Game Awards پیش‌رو، گیم‌پلی Tekken 8 را نمایش خواهد داد. افزون بر ورودی جدید مجموعه Tekken، رویداد مذکور میزبان بیش از ۵۰ معرفی جدید خواهد بود. از جمله این بازی‌ها می‌توانیم به Star Wars Jedi:…

ادامه مطلب

رزیدنت اویل در گذشته‌ای نه چندان دور به تنهایی نماد ژانر وحشت و بقا بود. با عرضه نسخه پنجم و ششم این ماجرا تغییر کرد و هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که این مجموعه افسانه‌ای دوباره به جایگاه خود بازگردد. با این حال، کپکام معجزه کرد و رزیدنت اویل حالا دوباره شکوه و جلال گذشته‌ها را همراه خود دارد. فراتر از رزیدنت اویل، خود کپکام هم با احیای این سری، باری دیگر مطرح شد و افسون باورنکردنی‌اش را بازیافت. اما این فرنچایز تاثیرگذار صنعت بازی‌های ویدئویی چگونه قدم به قدم، ذره ذره و خشت به خشت دل بازیکنان را به…

ادامه مطلب

حاشیه‌های تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت از تیتر یک اخبار خارج نمی‌شود و حالا حضور گوگل وضعیت را بدتر نیز خواهد کرد. موسسات دولتی کشورهای مختلف از سراسر جهان در حال بررسی این خرید گران‌قیمت هستند و تا به حال واکنش چندان مثبتی را شاهد نبوده‌ایم. در آخرین اخبار به نظر می‌رسد گوگل هم در صف مخالفان این معامله قرار دارد. پیش از این، سونی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین منتقد نهایی شدن این قرارداد بود. اگرچه ملاحظات گوگل دقیقاً با سونی یکسان نیست اما این غول آمریکایی هم نگرانی‌های خودش را دارد. ظاهراً گوگل از تاثیر منفی این خرید روی گیمرهای…

ادامه مطلب

بازی‌های جهان باز، ترند اصلی عصر کنونی صنعت ویدئوگیم هستند. همانند سایر ترندها در حوزه‌های مشابه، می‌توان با منطق، دلیل افزایش توجه به این موضوع را بیرون کشید. در حالی که برخی کاربران، «جهان باز» یا همان Open World را یک ژانر در نظر می‌گیرند ولی در واقع ما درباره یک مکانیک صحبت می‌کنیم. با شروع نسل هشتم، روند استفاده از جهان باز به عنوان یک مکانیک گیم‌پلی محبوب افزایش یافت. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که مجموعه‌های خطی، یکی پس از دیگری جهان باز می‌شوند.  برای همین حالا وقت یک سوال مهم است: بازی جهان باز چیست…

ادامه مطلب

مدتی پیش بخشی از کد منبع GTA V فاش شد. راک‌استار گیمز به فاصله کمی این بخش‌ها را را از روی اینترنت حذف کرد که ظاهراً حاوی راز بزرگی هستند. مانند همیشه کاربران اینترنت قبل از حذف شدن این کدها، موفق شدند آن‌ها را مشاهده کنند. با مطالعه این کدها آشکار می‌شود که که یک نسخه دیگر از GTA V هم وجود داشته که راک‌استار هرگز آن را منتشر نکرده است. طبق گزارش رسانه DSO Gaming، در نسخه ثانویه یا به عبارت دیگر، بیلد ثانویه GTA V می‌توان نشانه‌های مواردی را یافت که بازیکنان موفق به تجربه آن‌ها نشدند. با…

ادامه مطلب

توییچ بزرگ‌ترین پلتفرم استریم بازی‌های ویدیویی است. گوگل و فیس‌بوک با وجود تمام تلاشی که انجام داده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند کاربران را به استفاده از سرویس‌های مشابه قانع کنند. روزانه میلیون‌ها کاربر استریم بازی‌ها را روی این پلتفرم تماشا می‌کنند. معمولاً بازی‌ها بیشترین سهم تماشا را رقم می‌زنند و سپس موضوعات فرعی در کانون توجه قرار می‌گیرند. آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که در طول تاریخ فعالیت توییچ، چه بازی‌هایی بیشترین بازدید را داشته‌اند؟ اگر این سوال را پرسیده‌اید، حالا وقت جواب است. پس با پلی پاد تی وی همراه باشید. ۵. Dota 2 بازی‌های آنلاین روی توییچ به…

ادامه مطلب

ارتباط ما با بازی‌های ویدئویی، حتی قبل از جزئیاتی که روی تلویزیون نقش می‌بندد، با دسته بازی برقرار می‌شود. ما بازی‌ها را با چشم‌هایمان می‌بینیم، با گوش‌هایمان می‌شنویم و با دست‌هایمان حس می‌کنیم. دسته‌ها از چندین دهه پیش تا به این‌جا راه زیادی را طی کرده‌اند تا ما را به سرگرمی مورد علاقه‌مان نزدیک‌تر کنند.  دسته‌هایی که موفق‌تر بوده‌اند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و ما هم طبق معمول به سازندگان آن‌ها احترام بیشتری می‌گذاریم. پیشرفت باورنکردنی چند سال اخیر دنیای تکنولوژی، دسته‌های بازی را به بخشی جدا نشدنی از صنعت ویدئوگیم تبدیل کرده است. ما در این مقاله از…

ادامه مطلب

گوگل به تازگی تصمیم گرفت سرویس گیمینگ ابری استادیا را تعطیل کند. غول تکنولوژی آمریکایی این سرویس را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرده بود. ناگفته نماند ما از شنیدن این موضوع تعجب نکردیم. با توجه به وضعیت استادیا، چنین انتظاری هم می‌رفت. شاید بتوان گفت افرادی که از این خبر شوکه شدند، در واقع کسانی بودند که اصلاً از وجود چنین سرویسی اطلاع نداشتند! کاربران ناگهان متوجه چیزی شدند که تا پیش از این، اسمی از آن نبود. نهایتاً گوگل تمام پول‌های پرداختی کاربران را بازگرداند. اگرچه کتابخانه بازی‌های استادیا تا ماه ژانویه ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود اما آن‌ها…

ادامه مطلب

هیدئو کوجیما در آخرین اظهار نظر خود تایید کرده که استودیوی او علی رغم تمام پیشنهادها، مستقل باقی خواهد ماند. آقای کوجیما در آخرین قسمت پادکست خود، Brain Structure به روشنی درباره این موضوع صحبت کرده است. هیدئو کوجیما طبق اکثر نظرسنجی‌ها، یکی از معروف‌ترین بازی‌سازهای تاریخ و احتمالاً معروف‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. معمولاً کاربران صنعت بازی تلاش‌های ۳۰ ساله او برای توسعه سری Metal Gera Solid را تحسین می‌کنند. او در پادکست مورد بحث، درباره احتمال خریداری شدن استودیو شخصی خود سخن گفت: اجازه دهید من تکرار کنم که ما مستقل هستیم. ما به کسی وابسته نیستیم و…

ادامه مطلب

بازی‌های داستان‌محورهمان‌طور که از نام آن‌ها پیدا است، توجه زیادی به ادبیات دارند. به همین دلیل بازی‌های ویدئویی با داستانی برجسته، شخصیت‌های همراه خوبی را به بازیکنان معرفی می‌کنند.  ما در بازی‌ها با شخصیت‌هایی زندگی می‌کنیم که دوست داریم کنارمان باشند. این شخصیت‌ها شاید کمتر از آن چه شایسته‌اش هستند، دیده شوند. ما در این مقاله از پلی پاد این شایستگی را ستایش خواهیم کرد و به معرفی بهترین شخصیت‌های همراه در تاریخ بازی می‌پردازیم. ۵. میمیر در God of War؛ یک شخصیت همراه ناشناخته نسخه ۲۰۱۸ بازی God of War آترئوس را هم به عنوان شخصیت همراه معرفی کرد،…

ادامه مطلب